För Resumé vittnar marknadschefer om hur de blivit utmanövrerade efter företagens fokus på allt mer kortsiktiga försäljningsmål.
Foto: Electra K. Vasileiadou.
Marknadschefsrollen allt mer otydlig: “Som om ledningen omyndigförklarat mig“
Marknadschefen har börjat ge upp inför en hopplös arbetsuppgift. Förväntningarna från resten av bolaget är enorma men det är oklart vilka de är. Som följd har arbetsbelastningen blivit olidlig. Är det dags för marknadschefen att återuppfinna sig själv?
Billy Andersson
Vad var det som var oklart?
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.