Strategi
Novus/Resumé: Så mycket styr kampanjer svenskarnas köpbeslut
Publicerad: 5 maj 2023, 08:50
Rabatter lockar.
Foto: Anna Bryukhanova
Unga och kvinnor fattar oftare köpbeslut baserat på kampanjpriser än andra i matbutiken. Det visar siffror som Novus har tagit fram på uppdrag av Resumé.
Ämnen i artikeln:
MarknadsföringDet är tuffa tider – inte minst i plånboken. När svenskarna räknar mynt skulle man kunna gissa att kampanjpriser får en större betydelse än under högkonjunktur.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.