torsdag30 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Strategi

Det krävs enormt massa data för att en robotgräsklippare inte ska köra i diket hos en kund.

Foto: Husqvarna.

Så matchar Husqvarna kunddata med AI för att skapa nya affärer

Data från miljontals gräsklippare och andra verktyg strömmar in till svenska Husqvarna. Nu använder det gamla industriföretaget ett AI-labb för att hitta nya affärsmöjligheter i data.

Publicerad: 25 februari 2023, 06:30

Fredrik Granlund

År 2019 noterade svenska Husqvarna, ett av Sveriges äldsta industriföretag, att de sålt tvåmiljoner robotgräsklippare. Totalt har företaget cirka tre miljoner uppkopplade verktyg ute i världen. Verktyg som genererar data

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i coffeetable format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

HusqvarnaAIToppnyheter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev