Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Strategi

Statligt initiativ ska öka exporten av brittisk marknadsföring

Publicerad: 2 mars 2020, 14:48

Foto: Pikrepo

Storbritannien lanserar UK advertising export group (UKAEP), ett samarbete mellan ledande brittiska marknadsföringsbolag och den brittiska staten. Ambitionen är att öka bolagens internationella tillväxt.


Inom ramen för initiativet kommer den brittiska staten årligen bidra med en miljon pund. Pengarna kommer att gå till att marknadsföra brittiska bolag, från adtech-bolag till byråer, i Nordamerika, Kina, Japan och Sydkorea. Pengarna ska gå till att marknadsföra bolagen på olika mässor, branschevenemang samt i digitala medier med slutmålet att generera ytterligare affärsmöjligheter. Inom ramen för initiativet kommer UKAEP bland annat att sätta upp sociala medier-konton för att visa på de brittiska byråernas kreativitet.

Målsättningen med UKAEP är att öka den internationella tillväxten för de brittiska företagen som ingår i samarbetet med 50 procent fram till 2023.

Initiativet kommer en dryg månad efter att Storbritannien lämnat EU.

Patrik Karlsson

Praktikant

patrik.karlsson@bbm.bonnier.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.