onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Strategi

Greenpeace appropierade memet ”This is fine”, vilket passade fint till budskapet. Foto: THEO GIACOMETTI/GREENPEACE.

Steg för steg – så kraschar du en reklamtävling

En miljon kronor i omkostnader hade Gustav Martner och Greenpeace när de kraschade Cannes Lions i somras. Tilltaget fick enorm internationell spridning – en medieexponering guld värd. Här dissekeras strategin.

Publicerad: 13 september 2022, 12:51

Samtalet kommer från Västkusten.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Nya Resumé 2023 - magasin med dubbelt antal sidor, mer inspiration och fördjupning i nytt format
Nytt veckobrev för alla prenumeranter med ännu mer fokus på snabb omvärldsbevakning
Exklusivt analysbrev med kartläggningar, granskningar & insikter
Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll på resume.se

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Cannes LionsNyheterGustav MartnerMarknadsstrategiStrategi

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev