Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Strategi

Greenpeace appropierade memet ”This is fine”, vilket passade fint till budskapet.

Foto: THEO GIACOMETTI/GREENPEACE.

Steg för steg – så kraschar du en reklamtävling

En miljon kronor i omkostnader hade Gustav Martner och Greenpeace när de kraschade Cannes Lions i somras. Tilltaget fick enorm internationell spridning – en medieexponering guld värd. Här dissekeras strategin.

Publicerad: 13 september 2022, 12:51

Samtalet kommer från Västkusten.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Gustav MartnerCannes LionsNyheter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.