Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Strategi

Attackannonser har blivit allt vanligare - där strategin är att helt enkelt snacka skit om meningsmotståndare.

Foto: Gettyimages / Faksimil

Strategi kasta skit i sociala medier – så effektivt jobbar partierna med attackannonser i slutspurten


En analys av 40 000 unika annonser i Metas bibliotek visar: ✓ Vanliga felen i partiernas annonser hos Meta. ✓ Så mycket har partierna lagt på annonser på Facebook, Instagram och Messenger. ✓ Experten Amanda Oxell: ”Partierna lyckas med att väcka känslor och reaktioner.” ✓ Attackannonser från riksdagspartierna allt vanligare. ✓ Därför håller många annonser så låg kvalitet.

Publicerad: 8 september 2022, 12:20

Nellie Pilsetnek

Reporter

nellie.pilsetnek@resume.se

”Jobbar du? Höjd skatt. Har du hus? Höjd skatt. Sparar du? Höjd skatt. Jobbar du inte? Bidrag. Så ser S plan för Sverige ut”, så kan det låta i en

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Amanda OxellValet 2022ModeraternaKristdemokraternaSocialdemokraternaToppnyheterMeta

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.