Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Strategi

Styrkor i dag och utmaningar framåt – så tycker vd:arna om Sveriges bästa marknadschefer

Styrkor i dag och utmaningar framåt – så tycker vd:arna om Sveriges bästa marknadschefer

Visst, vi har tittat på dussintals kpi:er hos hundratals marknadschefer innan vi utsåg de 15 bästa. Men vad tycker deras chefer? Vi har frågat vd:arna på McDonald's, Folksam, Comviq, Apotek Hjärtat, Volkswagen och tio andra stora svenska annonsörer om marknadschefernas utmaningar 2023.
✓ Klädjätten ska ta hem medieköpen.
✓ ”Krävs extremt stor flexibilitet och snabba omställningar”.
✓ ”Måste bli ännu vassare och tydligare i morgon”.

Publicerad: 13 oktober 2022, 20:10

Ämnen i artikeln:

Sveriges Bästa MarknadschefNyheter

Vi har bett vd:arna beskriva sina marknadschefer – som är Sveriges bästa. Fr v: Lena Herder (Ikea), Thomas Evertsson (Willys), Anna-Karin Laurell (Folksam), Claes Jerveland (Volkswagen), Monika Magnusson (Apotek Hjärtat), och Per Haraldsson (Byggmax).

Foto: Pax Engström Nyström

15 direktörer har fått frågorna:
1. Vad uppskattar du mest med din marknadschef?
2. Vad anser du att marknadsföringen främst har bidragit med det senaste året, för er del?
3. Vilka är de

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev