Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag22.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Strategi

Twitch, Snapchat och T-shirts – här är regionernas strategier för coronakommunikationen

Publicerad: 17 december 2020, 14:46

Katarina Winell är Region Stockholms kommunikationsdirektör. Till höger syns statsepidemiolog Anders Tegnells medverkan i Region Östergötlands kampanj. I bakgrunden syns influencern Filip Dikmen uppmana sina följare att hålla avstånd, i betalt samarbete med Västra Götalandsregionen. I bakgrunden syns en sociala medier-kampanj från Region Stockholm.

Foto: Montage

Över 80 miljoner kronor – så mycket har coronakommunikationen kostat Sveriges samtliga regioner. Resumé har gått igenom faktura för faktura, för att samla regionernas olika strategier för att nå ut med budskapen. ”Jag är övertygad om att kommunikationsarbetet ytterst räddat liv”, säger Lars-Erik Marklund, kommunikationsdirektör region Västernorrland.


Ämnen i artikeln:

CoronavirusetRegion StockholmRegion SkåneKommunikationsstrategi

Aldrig tidigare har kommunikatörerna på Sveriges 21 regioner stått inför en lika omfattande kris som under coronapandemin 2020. Det slår flera yrkesverksamma personer fast i samtal med Resumé. 

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.