Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Tech

AMF Fastigheter satsar på liveshopping tillsammans med Bambuser – lanserar The Lobby Live

Publicerad: 22 Oktober 2020, 08:54

Som första fastighetsbolag i Sverige ingår AMF Fstigheter partnerskap med live-videobolaget Bambuser. Snart lanseras The Lobby Live, live video shopping med ytor i Mood-gallerian där varumärken får möjligheten att länka samman fysisk och digital handel med ny teknik.


Ämnen i artikeln:

BambuserTeknikAMF Fastigheter

Resumé har vid flera tillfällen i år skrivit om AMF Fastigheters satsning The Lobby. En fysisk yta där som ska skapa retail för framtiden. Tanken är att erbjuda en fysisk plattform dit man som varumärke kan vända sig för pop up-butiker.

I samarbete med Bambuser tar nu projektet i Mood-gallerian nästa steg. The Lobby Live syftar till att integrera den digitala och fysiska handeln och består av en studio för live video shopping och popup-ytor för fysisk handel i hjärtat av Stockholm. Här ges varumärken och retailaktörer möjligheten hyra in sig för livestreaming-aktiveringar. Det är första gången tekniken integreras i en fysisk handelsplats erbjudande.

LÄS MER: Var först med livevideoshopping – så ska Bambuser överleva Instagrams intåg

– I The Lobby Live har vi skapat något unikt. Vi lyfter in en digital teknik i framkant och låter den ta plats på en av våra handelsplatser. E-handeln är i dag en naturlig och integrerad del av handeln och med The Lobby Live knyter vi samman online och offline så att de stärker varandra, säger Annelie Gullström ansvarig för nya affärer och innovation på AMF Fastigheter i en kommentar. 

Bambuser har helt dominerat marknaden för live video shopping, fram tills nu när Instagram planerar sin etablering. I shoppingformen ser slutkonsumenten på sändningarna där produkter presenteras av experter, influencers eller butikspersoner. Med en integrerad köpfunktion kan tittaren sen handla online direkt via plattformen som är länkad till varumärkets e-handel. Intresset har växt starkt och under pandemin har vi sett flera satsningar både lokalt och globalt. 

Partnerskapet med Bambuser följer efter en lyckad pilotserie i Mood Stockholm, Summer Mood Tv som var en livesänd mode- och livsstilsserie på sex avsnitt som erbjöd både shopping och inspiration genom att lyfta utbud och profiler verksamma i kvarteret. S
Med The Lobby Live utökas samarbetet med Bambuser ytterligare.

– Det känns självklart att fördjupa vårt samarbete med AMF Fastigheter som är en innovatör inom fysisk handel. Digitaliseringen har gjort att handeln genomgår den största omvandlingen i modern tid. Den fysiska butiken är fortfarande väldigt viktig, men dess traditionella roll som enbart försäljningskanal förändras. Med detta samarbete går vi på en gemensam upptäcktsfärd med framtidens integrerade handel som slutdestination, säger Maryam Ghahremani, vd på Bambuser i en kommentar. 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.