Tech
Miljoner i sjön på outnyttjade martechsystem – därför förstår marknadsförare inte syftet med tekniken
Publicerad: 30 oktober 2021, 05:30
100 miljarder dollar per år läggs på martechsystem globalt. Men användarna är betydligt färre – och många av dem förstår inte ens syftet med tekniken. Resumé har gjort ett besök i verkligheten för att ta reda på varför det ser ut så här.
Ämnen i artikeln:
MartechDigital marknadsföringMagasinErik ModigJohan ÖstlundNoaMarc PritchardMartin EdenströmKlarnaML
Mats Lewan
På besök i verkligheten: ett mellanstort it-företag som säljer affärssystem fick förslag av en extern partner att köpa en licens för ett martechsystem för att ta nästa steg med sin
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.