Tech
Svenska storbyråernas satsningar på AI tar nästa steg: ”Finns ett enormt intresse”
Publicerad: 2 maj 2023, 13:18
Joakim Khoury (Åkestam Holst), Erik Årnell (BBDO Nordics) och Andreas Dahlqvist (Nord DDB)
Foto: Pressbild/Nord DDB
Så tänker BBDO Nordics, Nord DDB och Åkestam Holst kring AI och policies efter reklamjättens varning. √ Skickade in briefer från 12 000 personer och företag – fick helt AI-genererade idéer tillbaka. √ Har jobbat med AI-kampanj för svenskt storbolag i ett års tid. √ "Telefonen kommer gå varm till våra jurister."
Ämnen i artikeln:
Nord DDBBBDO NordicsÅkestam HolstAndreas DahlqvistBBDOReklamAIArtificiell intelligensMarknadsföringEfter månader av intensiv diskussion och accelererande teknikutveckling har allt fler röster börjat höjas om regleringar eller tillfälliga stopp av AI-verktygen. I Italien har ChatGPT förbjudits till följd av oron
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.