Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

24HR bakom Toyotas nya kundplattform

Publicerad: 20 januari 2012, 07:45

Toyota lanserar nu den nya plattformen Mintoyota.se för alla deras kunder. Bakom sajten står den digitala teknikbyrån 24HR.


Ämnen i artikeln:

Toyota

Den nya sajten har som syfte att stärka den långsiktiga relationen med sina kunder. Portalen samlar information från fordonsregistret, Toyotas centrala fabrikssystem, CRM-system verkstadsregister och manualdatabaser. På det här sättet vill de integrera information på ett nytt och enkelt sätt för besökarna. 24HR står bakom strategi, design och teknisk utveckling.

– Vi såg att i den oerhörda mängd information och kunskap och som Toyota har om bilarna, marknaden och bilägandet kunde de erbjuda en stor nytta för kunden. Därför behövdes en teknisk arkitektur smart och osynlig nog att sammanföra informationen och göra den användarvänlig, säger Johan Öbrink, strategisk konceptutvecklare på 24HR i ett pressmeddelande.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Toyota

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.