Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

Absolut lanserar nätplattform

Publicerad: 28 september 2012, 08:01

Skärmdupp från hemsidan.

The Absolut Company lanserar sin första egna plattform på nätet med syftet att tydliggöra dess varumärken arbete. Bakom sajten står Söderhavet.


Ämnen i artikeln:

AbsolutSöderhavet

The Absolut Company har aldrig haft en egen plattform på nätet. De har  tidigare använt sin ägares, Pernod Ricards, kommunikationskanaler medan  varumärkena haft egna hemsidor.

Nu har företaget valt att skapa en helt egen plattform och lanserar sin hemsida www.theabsolutcompany.com.

Syftet är förenkla för såväl konsumenter som samarbetspartners och  anställda att hitta information om och få inspiration från företagets  varumärken. Bland dessa finns förutom Absolut Vodka, också Malibu,  Kahlúa, Wybrowa, Luksusowa och Frïs representerade.

– Vi har känt att behovet av att kommunicera utifrån en egen plattform  har ökat. För oss är det oerhört viktigt att kunna förmedla en tydligare  bild av vårt arbete och ha en egen samlingspunkt, säger Björn von Matérn, informationsdirektör vid The Absolut Company och fortsätter:

– Vi hoppas att  hemsidan genomsyras av våra värden; transparens, kreativitet och  kvalitet, samtidigt som den ska vara en inspirerande plats att besöka.

Bakom den nya plattformen ligger den digitala byrån Söderhavet.

– Absolut är ett designtungt ikoniskt svenskt varumärke som väcker  lusten att göra riktigt bra grejer. Vi har försökt skapa en webbplats  som gör jobbet utan att vara tråkig. Vi har jobbat målmedvetet med att  tänja på gränserna för corporate communication med målet att fånga den  där magiska Absolut-känslan, säger Mattias Svensson, creative director  på Söderhavet.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

AbsolutSöderhavet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.