Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Webb

Actionist hjälper Hyresgästföreningen med #flerhem

Publicerad: 4 November 2013, 10:51

Hyresgästföreningen satsar på sociala medier.

Hyresgästföreningen har valt byrån Actionist och går ut med kampanjen #flerhem för att skapa opinion i frågan om bostadsbyggandet. Startskottet går av i dag, och kampanjen kommer att pågå fram till valet nästa år.


Ämnen i artikeln:

HyresgästföreningenActionist

I #flerhem uppmanas människor att dela med sig av sina åsikter om bostadspolitiken på sociala medier som Twitter och Instagram. Hyresgästföringen vill skapa opinion för att det ska byggas fler hyresrätter till rimliga priser.

Det digitala innehållet kommer att samlas ihop för att i december månad projiceras på "viktiga byggnader" runt om i Sverige, enligt ett pressmeddelande.  
– Vi vill ta ett kraftfullt kliv ut i sociala medier som skapar ett brett engagemang för frågan - och vad är inte bättre än att använda det digitala innehållet i fysiska miljöer eftersom frågan faktiskt handlar om fysiska bostäder, säger Jonas Beltrame Linné, pressekreterare på Hyresgästföreningen, i en kommentar.

Kampanjen kommer sedan att pågå ända fram till valet som sker i september nästa år.

– Vi ser en stor potential i att använda sociala medier som ett verktyg för människor att i fysiska miljöer visa vad de tycker är viktigt – kombinerat med ett konstant dagligt taktiskt arbete, säger Louise Wester, kundansvarig och strateg på Actionist.

Arbetsgrupp:
Hyresgästföreningen: Minna Rahko, kommunikatör Jonas Beltrame, Linné. pressekreterare
Arbetsgrupp Actionist: Louise Wester, kundansvarig projektledare/strateg Sophie Uesson, operativ projektledare Anna Lindstrand, Art Director Anna Lindstein, Copywriter

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.