Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

Adidas väljer 180

Publicerad: 8 september 2008, 09:18

Det blev holländska 180 som plockade hem den globala digitala storpitchen som pågått sedan somras.


Martin Cedergren på 180 ska börja jobba med Adidas. Foto: Erik Esbjörnsson.

Fyra byråer har enligt Campaign deltagit i pitchen: 180, Droga 5, Avenue 5/Razorfish och Isobar.

180 ska tillsammans med flera andra byråer i Omnicom-nätverket ha deltagit i pitchen.

Fokus i pitchen ska enligt branschmedier ha legat på att utveckla varumärkesarbetet digitalt. Adidas har redan inlett ett samarbete med Facebook i USA.

Svenske Martin Cedergren, som rankas som en av världens ledande digitala kreatörer, arbetar sedan årsskiftet som kreativ chef på 180 och får med alla sannolikhet en av nyckelpositionerna i samarbetet. Han har ett förflutet på Forsman & Bodenfors, men lämnade Sverige för AKQA för drygt ett år sedan. På den byrån jobbade han bland annat med Adidias värsta konkurrent Nike.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.