Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Webb

Adlibris lanserar digital bokylla

Publicerad: 24 September 2013, 06:52

Skärmdump från Mondo

Adlibris storsatsning Mondo beskrivs som en värld för att "samla, köpa och sälja" digital läsning. Genom att logga in på plattformen får användaren möjlighet att samla allt sitt inköpta digitala material på en och samma plats


Ämnen i artikeln:

Adlibris

Adlibris nya tjänst, Mondo, innebär att användaren kan samla E-böcker, en prenumerationstjänst för ljudböcker och så kallade e-singlar på samma plattform. Det berättar i dag tidningen Svensk bokhandel

– Vi vill att den ska fylla den fysiska bokhyllans funktion. Den har saknats helt i den digitala världen, säger Jonas Olofsson, digitalt ansvarig på Adlibris.

I samband med lanseringen presenterar Adlibris också två helt nya tjänster. Det ena är en abonnerad ljudbokstjänst, där användaren får obegränsad tillgång till Adlibris ljudböcker för 169 kronor i månaden. Det andra en satsning på så kallade e-singlar.

– Det är läsning som är kortare än en bok men längre än en tidningsartikel, säger Jonas Olofsson till Svensk Bokhandel.

E-singlarna kommer att bestå av både skönlitterärt och journalistiskt material och Adlibris har slutit avtal med bland annat Dagens Nyheter, Expressen, Magasinet Icon och Illustrerad Vetenskap.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Adlibris

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.