Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Webb

Albert Ken lägger ner

Publicerad: 14 April 2009, 09:55

Webbyrån Albert Ken lägger ner verksamheten. Orsaken är att dleägarna är oense om inriktningen skriver Martin Stadhammar på byråns hemsida.


Daniel Hägglund, Martin Stadhammar och Sten Ernerot. Foto: Stefan Tell

Albert Ken startade för ett år sedan. Målet var att bli en ledande webbyrå som skulle göra en vinst på fyra miljoner efter bara ett år.

Men av de planerna blev det bara pannkaka. Nu läggs byrån med 16 anställda ner.
”Sedan en tid har vi känt att de många delägarna haft olika önskemål om bolagets framtida inriktning. Därför har vi beslutat att lägga ner Albert Ken.”, skriver Martin Stadhammar på byråns hemsida.

Bakom Albert Ken stod trion Daniel Hägglund, specialist på sökordsoptimering; Martin Stadhammar tidigare kreativ chef på Grey och Sten Ernerot som bland annat jobbat på webbyråerna Abel & Baker och Bearded Lady.

Sten Ernerot har varit byråns vd.
– Vi har haft många delägare och de har dragit åt olika håll. Nu skiljs vi åt.

Vad händer med kunderna?

– De är informerade, men det är inte klart vad som händer med uppdragen. Det beror lite på om några startar ny verksamhet.

Kommer bolaget att försättas i konkurs?
– Nej. Vi har som ambition att avveckla verksamheten under kontrollerade former. Det finns inga stora skulder, så det är inte det som är orsaken.

Hur kan det komma sig att ni avvecklar bolaget efter bara ett år?

– Jag vill inte gå in på orsakerna. Vi har haft olika syn och det är tråkigt. Nu vill vi avvecklad det här under kontrollerade former.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.