Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Webb
Publicerad: 24 juni 2009, 14:59
Det blir åtminstone ett någorlunda svenskt lejon när det är dags för prisutdelning i Cyber ikväll. Calle Sjönell tar tillsammans med brorsan Pelle hem ett guldlejon för kunden Axe.
Pelle och Calle Sjönell gräver guld i Cannes.
Bröderna Calle och Pelle Sjönell är verksamma vid reklambyrån BBH i New York. De har redan tagit hem ett guldlejon i Cannes. Deras kampanj för Oasis cd ”Dig your soul out” tog hem guld i Outdoor och var också med i diskussionerna om ett grand prix i den kategorin.
Idag blir det åter dags att gå upp och hämta ett lejon. I alla fall om man ska tro Calle Sjönells senaste statusuppdatering på Facebook som lyder: won another gold kitten in Cannes.
Det bidrag som tar hem guldet blir i så fall 100 girls gjord för Axe. Även Martin Cedergren, creative director på Åkestam Holst, har gett en viss hint om kvällens resultat. För två timmar sedan konstaterade han:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!
Tobias Rydergren