Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag08.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Webb

Antediluvianskt om kerleksnektar

Publicerad: 29 Oktober 2009, 12:53

Heinz (Registreradt Handelsmerke 1869) fyller 140 år i år. Det firar godsbrukedt med en kampanj som wisar jusdt dess höga ålder och rika anor.


Ämnen i artikeln:

CP+BKampanjer på G

CP+B Europe har gjordt en sanitorie med facebookapplikation derstedes man skrifver in ett meddelande som kan skickas till nera och kera på olika wegar wia internedt. Poengen er att det man skrifver öfversetts till det språkbruk som rådde år 1869, det år Heinz (Registreradt Handelsmerke 1869) startade sin werksamhedt. Den som icke önska författa ett egedt budskap kan welja mellan olika ferdigskrifvna standardtexter på olika teman.

Syftedt med kampanjen er att wisa hur antediluvianskdt och anrikdt Heinz er:
– Emedan gjorde Wi en ringa kul grej som folk kan nyttja i sociala medier, seger Dennis Rosenquisdt, ad för kampanjen på CP+B Europe.

Dessutom har Heinz plockadt fram orginaletiketten och det finns en limiterad utgåfva i butikerna nu.

Hur myckedt Kerleksnektar emnar den her kampanjen selja?

– Det er primerdt icke en butiksdrifven kampanj. Det handlar mer om att understryka att Heinz er en premiumprodukdt som funnits i 140 år, seger Dennis Rosenquisdt.
– Målgruppen er alla Heinzfans som anhvender sociala medier.

Prova översättningsverktyget här!

Fakta

Kund: Heinz
Byrå: CP+B Europe
Uppdragsgivare: Sophie Rietz-Elvefors
Arbetsgrupp: Anders Gustafsson cd, Dennis Rosenquist ad, Robert Aquadro copywriter, Mats Tellving kreatör, Pontus Wärnestål språk, Per Rundgren teknik, Erik Sterner flash, Robert Waern projekt­ledare, Axel Widén produktionsledare, designer: Fredrik Gruber

Svårt att läsa? Här är artikeln på modern svenska.

Heinz fyller 140 år i år. Det firar företaget med en kampanj som visar just dess höga ålder och rika anor.

CP+B Europe har gjort en sajt med facebookapplikation där man skriver in ett meddelande som kan skickas till nära och kära på olika vägar via internet. Poängen är att det man skriver översätts till det språkbruk som rådde år 1869, det år Heinz startade sin verksamhet. Den som inte vill författa ett eget budskap kan välja mellan olika färdigskrivna standardtexter på olika teman.

Syftet med kampanjen är att visa hur gammalt och anrikt Heinz är:
– Därför gjorde vi en liten kul grej som folk kan nyttja i sociala medier, säger Dennis Rosenquist, ad för kampanjen på byrån.

Dessutom har Heinz plockat fram orginaletiketten och det finns en limiterad utgåva i butikerna nu.

Hur mycket ketchup ska den här kampanjen sälja?

– Det är primärt inte en butiksdriven kampanj. Det handlar mer om att understryka att Heinz är en premiumprodukt som funnits i 140 år, säger Dennis Rosenquist.
– Målgruppen är alla Heinzfans som använder sociala medier.

Ulrika Fjällborg

Ämnen i artikeln:

CP+BKampanjer på G

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.