Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

Apoteksgruppen väljer JG Communication

Publicerad: 31 oktober 2012, 06:56

JG Communication har fått i uppdrag att utveckla Apoteksgruppens webbplats, som är en gemensam portal för gruppens samtliga 157 apotek.


Ämnen i artikeln:

JG Communication

I uppdraget ingår bistå med att ta fram en ny innehållsstrategi för  webben inför 2013. Man ska också genomföra kundundersökningar för att  kartlägga målgruppens behov av information på webbplatsen.

– Målgruppen är kunder och presumtiva kunder hos gruppens apotek över hela  Sverige. Vårt uppdrag är att bidra med verktyg så att Apoteksgruppen  blir ännu bättre på att kommunicera med sina kunder. Målet är att stärka  kundrelationen både centralt och lokalt, ute hos de enskilda apoteken,  säger Titti Ribbnäs Nordcrantz, webbprojektledare hos JG Communication i  en kommentar.

Apoteksgruppen ansvarar centralt för den gemensamma webbplatsen för  gruppens 157 apotek. Däremot är det upp till respektive apotek att sköta  sin egen, lokala hemsida med stöd från centralt håll.

– Vi valde att samarbeta med JG Communication eftersom det är en bra  partner med erfarenhet inom just de områden som är viktiga för oss. JG  Communication har både journalistisk kompetens och den digitala kunskap  som krävs. Dessutom ligger samarbetet bra i tiden eftersom webben blir  en allt viktigare kanal på en mycket konkurrensutsatt apoteksmarknad.  Apoteksgruppen är redo för att ta nästa steg för att möta den  konkurrensen, säger Lisa Johansson, webbansvarig hos Apoteksgruppen i en  kommentar.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

JG Communication

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.