Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Webb

Bättre begagnad Audi-sajt

Publicerad: 30 Oktober 2009, 09:40

Biltillverkaren Audi går ut hårt och marknadsför sin begagnattjänst med en ny sajt, gjord av byrån A2c.


Ämnen i artikeln:

Kampanjer på GAudi

Audis nya sajt för begagnade bilar.

Kolla in sajten här:

- Audi Approved

I takt med att marknaden för begagnade bilar växer satsar Audi på att få större kontroll på sitt erbjudande även på den arenan. Nu lanserar de en sajt för sitt koncept Audi Approved Plus. Där kan man söka efter Audibilar som är max fyra år gamla och har gått max 10 000 mil. Dessutom är de testade enligt en 110 punkters checklista. Detta för att konsumenten ska veta att det fortfarande är en riktigt bra bil.

– Audi är ett premiummärke och för oss är det viktigt att värdet består även när bilen säljs vidare till en ny köpare. Vi ser konceptet, sajten och kommunikationen som en garanti för att kundens förväntningar infrias oberoende av om bilen är ny eller inte, säger Jonas Bjurman, ansvarig för Audi Approved Plus i Sverige.

– Det är en del i Audis långsiktiga strategi. Om vi ska öka vår nybilsförsäljning måste vi också ta hand om de bilar vi pumpar ut på marknaden.

Sajten är gjord av reklambyrån a2c.
– Vi vill att sajten ska vara tydlig, enkel och överskådlig. Samtidigt vill vi förpacka den i en premiumrock, säger Peter Nagy, kreativ ledare för arbetet på byrån.

Sajten går i svart och rött, vilka är Audis företagsfärger. Det är mycket ljus och blänk som för tankarna till våt asfalt i en stad om natten. Bilen är upplyst mot den svarta bakgrunden.

Sajten marknadsförs med banner på Blocket och Bytbil.com. Bannerannonserna är gjorda av Audis huvudbyrå Stenström Red Cell.

Tobias Rydergren


Ämnen i artikeln:

Kampanjer på GAudi

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.