Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag23.02.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Webb

Beckers satsar på mobila lösningar

Publicerad: 29 Maj 2009, 09:27

Hösten 2008 gick Beckers webbyrå Foreign i konkurs. Företaget valde då att gå till Deasign. Nu är den nya sajten klar. – Det är ingen high-tech sajt utan ledordet för oss är enkelhet. Sajten ska passa vår målgrupp och målet är att de enkelt ska hitta vad de söker, säger Karolina Östlind, Consumer Marketing Manager på Beckers.


Ämnen i artikeln:

BeckersDeasign

I oktober valde Beckers Deasign till ny webbyrå. Här är resultatet av det nya samarbetet. En sajt på ledordet ”enkelhet”.

– Vi vill att hela inköpsprocessen ska gå mycket snabbare. Vi ser sajten som både en inspirationskälla och ett praktiskt verktyg. Besökaren slipper hålla all information i huvudet eller på skrynkliga inköpslistor i fickan, istället kan informationen enkelt skickas direkt till mobiltelefonen, säger Karolina Östlind.
– Kan man snabbare få informationen och skicka den till sin mobil då kommer man nog över tröskeln att det kan vara lite jobbigt. Dessutom vill vi att man lätt ska kunna skicka informationen vidare till vänner och familj.

Deasign har tillsammans med Beckers tagit fram en helt ny digital identitet och den nya sajten lanserades i veckan. Hemsidan ska enligt Östlind ge besökaren inspiration, få dem att välja rätt produkter och ge dem en möjlighet att planera arbetet i detalj innan de besöker butiken.

Karolina Östlind

Vad är största skillnaden mot tidigare?
– Vi fokuserar nu på tre delar: inspiration, arbetsråd och produktinformation. Vi vill att kunden ska tänka: vad ska jag göra, hur ska jag göra det och vad ska jag använda. Vi kopplar nu ihop de delarna.

Senaste gången Beckers gjorde om sajten var för två år sedan.

Beckers vill inte uppge tidigare besöksstatistik eller vad de har får mål.
Vad hoppas ni på?
– Vi ska stärka den digitala närvaron och kommer jobba mycket mer med att koppla våra kampanjer till nätet.

En nyhet är Målarlådan, ett verktyg som sparar användarens alla val av kulörer, planerade inköp och arbetsråd.
– Informationen som samlas i Målarlådan kan sedan enkelt spridas på flera olika sätt, bland annat genom sms, mail och olika sociala nätverk. Självklart för många sajter, men nytt för vår bransch, säger Karolina Östlind.

Beckers har också gjort det möjligt för kunder att snabbt se närmaste butik med hjälp av GoogleMaps där en IP-styrning automatiskt listar de butiker som ligger närmast den anslutna datorn.

Samtidigt med lanseringen av den nya sajten rullar också säsongens stora kampanj i tv, tidningar och radio.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

BeckersDeasign

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.