Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

Björn Gustafsson vinnare i sociala medier

Publicerad: 17 februari 2014, 07:06

Foto: Resumé

Björn Gustafsson stal showen på melodifestivalen, med över 3 000 inlägg i sociala medier om hans framträdande och en och halv timme framåt. Totalt sett var det dock liten aktivitet i sociala medier under kvällen jämfört med tidigare lördagar.


Ämnen i artikeln:

Melodifestivalen

I samband med Melodifestivalen bevakar Telenor hur snacket kring Melodifestivalen går i sociala medier.

Totalt gjordes 43 217 inlägg om Melodifestivalen under lördagskvällen, att jämföra med förra veckans 56 115. Mest omtalad vid en enskild tidpunkt var State of Drama, som 20:30 kom upp i 500 inlägg. Skrällen Ace Wilder var som mest omtalad kl. 21:15 med 317 inlägg. Tidigare veckor har artister vid en enskild tidpunkt nått antal som 1 263 (Yohio) och 765 (Panetoz).

Björn Gustafsson, som gästade programmet i Göteborg, var dock kvällens stora snackis med många positiva inlägg som "bäst", "klockrent" och "härligt". Det mest delade twitterinlägget under lördagkvällen med 328 delningar var "Kanske Björn Gustafsson ska leda #melfest nästa år?? Tillsammans med @ginadirawi och så låter vi det vara så för evigt!!".

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Melodifestivalen

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.