Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

Bodyshop i virtuellt demonstrationståg

Publicerad: 23 februari 2011, 15:54

4,8 miljoner människor har skrivit under The Body Shop och ECPAT:s globala upprop mot barnsexhandel - nu anordnar man ett virtuellt demonstrationståg.


Ämnen i artikeln:

Britny

Foto: Britny

Kampanjen drar igång i slutet av februari och går ut på att låta  användarna skapa egna namninsamlingar på Facebook och i bloggar med  hjälp av en mobilapplikation och widget. Bakom både kampanj och app står webbyrån Britny.

– Vi tycker det känns bra att få bidra i en så här viktig fråga.  Kampanjen är en bra blandning mellan ett starkt koncept och teknik i  framkant, säger Tobias Persson, projektledare på Britny, i ett pressmeddelande.

Signaturerna från namninsamlingarna omvandlas sedan till ett virtuellt demonstrationståg som tågar igenom olika städer.

– The Body Shop står för starka grundvärderingar och har aldrig  backat från att ta ställning i svåra och kontroversiella frågor. Vår  framlidna grundare, Dame Anita Roddick, engagerade sig kort innan sin  bortgång i arbetet mot det hon kallade ”nutida slavhandel”. Vi ser detta  som en fortsättning på detta viktiga arbete,  säger Karin Wickberg Taylar, Marknads- och PR chef på The Body Shop, i ett pressmeddelande.

Malin Carlehäll

Ämnen i artikeln:

Britny

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.