Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Webb

Bonnier Tidskrifter kraftsamlar på nätet

Publicerad: 20 Oktober 2008, 08:57

Det måste bli bättre fart på nätaffären. Därför samlar nu Bonnier Tidskrifter sina titlar under ett affärsområde. 50 personer börjar jobba inom nya enheten Digitala medier.


Jonas von Hedenberg.

BT Digitala medier lanseras nu som ett nytt affärsområde inom Bonnier Tidskrifter.
I praktiken hamnar alla tidskrifters sajter, utom Va.se och Resume.se, under den nya enheten.

Affärsområdeschef blir Jonas von Hedenberg, som redan har huvudansvaret för den digitala utvecklingen inom Bonnier Tidskrifter.
Cirka 50 personer kommer att arbeta med att utveckla allt från redaktionellt innehåll, teknik och sälj.

En projektgrupp bestående av sex personer från BT: Per Laredius, Johan Victor, Jacob Hvid, Susanne Nemeth, Cia Bohlin och Fredrik Strömberg, är just i färd med att utveckla formerna för den nya organisationen som ska vara på plats i början av nästa år.

I ett uttalande på Bonniers Tidskrifters internsajt säger Jonas von Hedenberg att han bland annat ser förbättrade affärsmöjligheter med alltombarn.se och alltomat.se, som redan har stor trafik.

Han räknar med lönsamhet redan 2010.

Peter Willebrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.