Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Webb
Publicerad: 28 september 2015, 12:42
Casino Cosmopol har fått en ny sajt som ska ge mer inspiration och locka till besök. Jobbet har gjorts av reklambyrån DDB Stockholm.
Statliga Casino Cosmopol finns på fyra platser i Sverige. För att locka fler besökare till deras lokaler lanseras nu en ny sajt. Tanken är att besökarna ske bli mer intresserade och på ett smidigt sätt kunna boka in sig på olika evenemang.
– Tillsammans med DDB Stockholm har vi lyckats förbättra vår digitala närvaro och uppfyllt våra mål om en sajt som inspirerar våra kunder och samtidigt driver till konvertering, säger Åsa Tomczyk, marknadschef på Casino Cosmopol i ett pressmeddelande.
Byråns ambition har varit att skapa en sajt som känns levande och enkel.
– Vi har jobbat hårt för att den digitala upplevelsen ska motsvara magin på Casino Cosmopol. Utan att tumma på de funktionella, tekniska och konverterande faktorerna har vi utgått från mobilen som primär kanal för att möta användarens behov, enligt Tor Hauksson, UX Director på DDB.
Teknisk partner till Casino Cosmopol är iStone.
Fredrik Thambert