Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Webb
Publicerad: 5 juni 2014, 07:57
Foto: Skärmdump.
I CNN:s bevakning av fotbolls-VM i Brasilien har man teamat upp med Facebook för att kunna erbjuda CNN Facebook Pulse, en plattform som i realtid publicerar inlägg och bilder relaterade till VM från Facebook och Instagram.
CNN Facebook Pulse innebär att fans kan dyka in i debatten genom att spåra trender och se vad det skrivs om olika ämnen, spelare och lag. Användarna kan även delta i konversationen själva genom att uppdatera sina Facebook-statusar och därigenom dela med sig av sina egna tankar och åsikter kring VM.
I övrigt kommer CNN:s bevakning av fotbolls-VM inkludera direktsända program från Brasilien med inslag från världen över. Bevakningen kommer att innefatta senaste nytt, analyser och intervjuer med fullt fokus på turneringen.
CNN:s sponsorer i samband med fotbolls-VM 2014 är Hublot, Hyundai Motor, Embratur och Nikon.
Linus Fremin