Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag28.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Webb

CNN tar hjälp av Facebook i sin VM-bevakning

Publicerad: 5 Juni 2014, 07:57

Foto: Skärmdump.

I CNN:s bevakning av fotbolls-VM i Brasilien har man teamat upp med Facebook för att kunna erbjuda CNN Facebook Pulse, en plattform som i realtid publicerar inlägg och bilder relaterade till VM från Facebook och Instagram.


Ämnen i artikeln:

FacebookCNN

CNN Facebook Pulse innebär att fans kan dyka in i debatten genom att spåra trender och se vad det skrivs om olika ämnen, spelare och lag. Användarna kan även delta i konversationen själva genom att uppdatera sina Facebook-statusar och därigenom dela med sig av sina egna tankar och åsikter kring VM.

I övrigt kommer CNN:s bevakning av fotbolls-VM inkludera direktsända program från Brasilien med inslag från världen över. Bevakningen kommer att innefatta senaste nytt, analyser och intervjuer med fullt fokus på turneringen.

CNN:s sponsorer i samband med fotbolls-VM 2014 är Hublot, Hyundai Motor, Embratur och Nikon.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

FacebookCNN

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.