Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag03.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Webb

CP+B hjälper Bonnier

Publicerad: 20 Januari 2011, 08:24

CP+B hjälper Bonnier att ta fram annonslösningar för Mag+. Det färdiga konceptet lanseras sent i vår.


Ämnen i artikeln:

CP+BBonnier Tidskrifter

Samarbetet mellan Bonnier och CP+B ska mynna ut i nya annonslösningar för Mag+. I den första fasen handlar det om research bland annonsörer och läsare. I nästa steg handlade det om att presentera en serie annonsformat för Bonnier plattform. Pilotkoncepten lanseras i titeln Popular Science under senvåren 2011.

– Vi ska fortsätta att leverera engagerande innehåll för tablets och tror mycket på att kombinera det unika underhållnings- och läsvärde som finns i magasinsannonsering, med de nya möjligheter som uppstår i en digital plattform. Samarbetet mellan Bonnier och Crispin Porter + Bogusky känns därför otroligt spännande och vi ser fram emot att ta del av, och implementera, en mängd nya innovativa annonsformat till våren, säger Peder Bonnier, Head of Digital på Bonnier Tidskrifter i Sverige i ett pressmeddelande.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

CP+BBonnier Tidskrifter

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.