Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Webb

Creunas sajt ska sukta ostälskarna

Publicerad: 16 April 2014, 07:58

Kampanjbild

Digitala byrån Creuna har lanserat en ny global webbplats för Arla-ägda Castello. Syftet är att inspirera och locka ostälskare runt om i världen.


Ämnen i artikeln:

CreunaArla

Castello är ett globalt varumärke som ägs av Arla. Historian sträcker sig ända tillbaka till 1893. Den nya webbplatsen är första steget i ett långsiktigt arbete som ska Castellos digitala närvaro, skapa en enhetlig marknadsplattform och matchas mot konsumenternas behov och förväntningar.

Sajten ska möjliggöra dialog och skapa en bättre kundupplevelse. Creuna har försökt skapa en webbplats med grafiska och tydliga ikoner. Användarna kan navigera mellan tillbehör, få reda på tidsåtgången för recept och styrkor på ostarna.

Den responsiva sajten är uppbyggd av olika sektioner som gör att redaktörerna själva kan fylla innehållet på ett dynamiskt sätt som ger en hög nivå av kontroll. Creunas uppdrag för Castello innefattar strategi, koncept och design, interaktionsdesign, systemutveckling, analys samt rådgivning kring innehåll, varumärke och målgrupper.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

CreunaArla

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.