Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Webb

Deasign gör fabel för Media Markt

Publicerad: 23 April 2009, 13:30

Deasign fick för en tid sedan i uppdrag att göra en miljöwebb åt Media Markt. Resultatet blev en klassisk fabel som berättar om företagets miljöengagemang.


Ämnen i artikeln:

DeasignMedia Markt

Kampanjwebben ska visa upp Media Markts miljöengagemang. Företaget köper sedan en tid tillbaka vinkraftsburen el och det vill de ska synas i deras marknadsföring.

Uppdraget som Deasign fick gick ut på att göra en miljöwebb som visade att Media Markt är den mest miljövänliga hemelektronikkedjan.

Resultatet blev en fabel, ”Berättelsen om Media Markt och miljön”, där Media Markts personal går ut i skogen och berättar för skogens alla djur om kedjans miljöengagemang.

Sajten ska visa på sambandet mellan konsumtion och miljön.

– Uppdraget gick ut på att visa att Media Markt ska prata med dem som berörs i slutändan och det är skogen och miljön, säger Baris Berktan, ad på Deasign.

På sajten medverkar två personer som jobbar på Media Markt.
– Media Markt satsar på miljöombudsmän. De ska hjälpa människor som vill handla miljövänliga saker på varuhusen. Därför visar vi dem fysiskt på sajten.

Miljöwebben är ett enskilt arbete och kommer inte att backas upp av någon reklamkampanj.
– Det handlade mer om att paketerade Media Markts alla olika punkter på en plats. Sedan gjorde vi det hela till en historia.

Deasign har jobbat med Media Markt under en tid men detta är det första större jobbet byrån gör för hemelektronikkedjan.

Rösten tillhör Rolf Knutson.

Media Markt

Deasign
PL: Gabriella Widén
AD: Baris Berktan
Copy: Tobias Grönberg
Designer: Kristoffer Windolf
Flash: Joacim Alm

Linda Fagerlind


Ämnen i artikeln:

DeasignMedia Markt

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.