Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

Digitala byrån Apegroup blir gasellföretag

Publicerad: 30 september 2013, 09:58

Apegroups vd Lars Alm

Den digitala mobil-och strategibyrån Apegroup har växt stort under 2013 och utnämns nu till gasellföretag av Dagens Industri.


Med kunder som McDonald's, ICA och MTG, har man kunnat gå från 30 till 70 anställda på ett år och öka omsättningen med 75%.

-Vi är väldigt glada över att kunna växa och att kunna se resultatet av hårt och målmedvetet arbete, säger Lars Alm, vdpå Apegroup. Vi verkar i en mycket intressant tid och bransch, där bra digitala strategier i grunden kan förändra ett företags intäktsströmmar, tjänster och kommunikation och vi hoppas kunna växa med ytterligare 75% under nästa år.

Apegroup är en digital byrå i Stockholm, med fokus på mobila tjänster och strategier. Företaget är idag ledande i Norden och arbetar med varumärken som McDonald's, TV3, MTG, ICA, Comviq, Skanska, NetOnNet, SATS, hitta.se och SAS. Företaget har växt med 75 % senaste året och består idag av 70 personer.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.