Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

Dinkelspiel finansierar social shoppingsajt

Publicerad: 15 april 2013, 11:34

Bild: Jan Dinkelspiel, Sverigechef på Nordnet.

Foto: Linus Hallgren.

Med hjälp av Tradedoubler har en ny plattform för social shopping tagits fram, med Nordnet-chefen Jan Dinkelspiel som finansiär.


Ämnen i artikeln:

Tradedoubler

Helishopter samarbetar med annonsnätverket Tradedoubler för att koppla samman prestationsbaserad marknadsföring med sociala medier. De har nu tagit fram en ny plattform för social shopping. Ett projekt som Jan Dinkelspiel, Sverigechef för internetbanken Nordnet, finansierar.
– Jag tror väldigt mycket på idén. Oavsätt vad man ska köpa på nätet så litar man mer på personer inom sitt sociala nätverk, än på anonyma omdömen, säger Jan Dinkelspiel till Resumé.

Helishopter, grundat av Andreas Hassellöf, har utvecklat plattformen under ett par år och lanserar den nu i april. Målet är att inspirera till köp, genom att ge intelligenta produktrekommendationer och på riktigt koppla samman shopping med sociala medier.

– Det är som en mix mellan Pricerunner and Facebook, som kombinerar inspiration för shopping med att vara en startpunkt för shoppandet. Man kan diskutera köpet med sina vänner innan man genomför det, då plattformen är koplad till Facebook, förklarar James Pember, head of business development på Helishopter, för Resumé.

Tradedoubler är ett företag inom prestationsbaserad digital
marknadsföring och teknologi. Det grundades i Sverige år 1999 som en
pionjär inom affiliate-marknadsföring i Europa.

Linda Myrin

Ämnen i artikeln:

Tradedoubler

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.