Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

Displaybyrån Sticky rekryterar John Sjölander

Publicerad: 6 augusti 2013, 07:21

Foto: från twitter

Sticky rekryterar nu John Sjölander till den helt nya rollen som Head of Special Operations. Han kommer senast från adtech företaget Burt där han arbetat både som CTO och COO.


– Vi är fantastiskt glada över att ha fått ombord John Sjölander, säger Stickys vd och grundare Mathias Plank. Vi är inne i en spännande utvecklingsfas och Johns gedigna kunskaper och erfarenheter från start-ups inom ad tech världen är enormt värdefulla för oss.

John Sjölanders främsta uppgift blir att leda arbetet med att skala upp plattformen inför en kommande global utrullning.

– Det känns otroligt roligt att komma till ytterligare ett företag som ligger så pass i framkant inom sitt område. Jag ser verkligen fram emot att sätta tänderna i den här utmaningen. säger han.

Sticky är ett medieteknikföretag som hjälper mediebyråer, annonsörer och medieägare att säkerställa att deras displayannonsering syns på nätet. Bland företagets kunder finns bland andra Google, AOL och Procter & Gamble.

Krister Berntsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.