Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

E24 säljer plats i tv-inslag

Publicerad: 16 mars 2010, 15:51

Schibsteds ekonomisajt E24 kommer snart att lansera ett nytt tv-program ”VD har ordet”. Där ska chefer för börsens bolag få skryta om egna företagets fördelar. Prislappen för att få vara med ligger på 39 000 kronor.


Tv-inslagen ska visas upp på E24:s börssida.

Resume.se har tagit del av det brev som E24 använder i sin nya säljoffensiv. Så här beskrivs den nya satsningen ”VD har ordet”.
”Syftet är att Er VD ska få en egen tid i media och med egna ord kommunicera till besökarna på Sveriges största affärssajt samt att belysa just det  som för ert företag är viktigt. Detta kan vara allt från kvartalsrapporter, företagsförvärv samt framtidsplaner.”

I inslagen får vd:n prata i ungefär fem minuter. Filmen kommer sedan att läggas upp på E24:s startsida och på det aktuella bolagets börssida. Under den tiden klippet kommer att vara synligt kommer det att nå runt 6 miljoner exponeringar.

Kostnaden för att få synas är 39 000 kronor. Vill man ha hjälp av E24 med produktionen går det på 10 000 kronor till.

Mikael Samuelsson, vice vd på E24, säger att det rör sig om en annons. Något som inte framgår i det säljbrev som Resume.se tagit del av.
– Det är inget TV-program. Det är inget TV-inslag. Det är en annons. Det är en inspelad intervju med en vd som sedan ligger i en annons på E24.se. När man klickar på annonsen går intervjun igång. Varken mer eller mindre. Allt är väldigt tydligt annonsmärkt, skriver han i ett mejl till Resume.se.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.