Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Webb

Egmont Tidskrifter växlar upp sin digitala satsning

Publicerad: 15 Augusti 2013, 11:45

Egmont Tidskrifter växlar upp sin digitala satsning genom att anställa Björn Österman som ansvarig för digitalsälj på annonsavdelningen.


Ämnen i artikeln:

Egmont

Björn Österman kommer senast från en roll som COO på Backbone4Media och innan dess på Admeta som affärsutvecklare. Björn tillträder sin tjänst på Egmont Tidskrifter i slutet av september.

- Jag ser verkligen fram emot att börja arbeta för ett av Nordens största medieföretag. Egmont Tidskrifter gör stora satsningar inom det digitala området och det är spännande att vara en del av detta och utveckla den digitala försäljningen, säger Björn Österman.

– Vi ser många stora trender och förändringar på annonsmarknaden just nu, inte minst att våra kunder i allt större omfattning vill öka relevansen i den räckvidd de köper. De starka varumärkena i vår portfölj i kombination med nya lösningar inom målgruppsstyrd annonsering ger oss utmärkta förutsättningar att leverera det som våra kunder efterfrågar, säger John Severinson, digital direktör på Egmont Tidskrifter.

Krister Berntsson


Ämnen i artikeln:

Egmont

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.