Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag09.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Webb

Eniro i ny kostym

Publicerad: 29 September 2010, 09:34

Krisdrabbade Eniro lanserar idag nya Eniro.se. Förutom ny design är det tänkt att användarna enklare ska kunna hitta företag, och att sökbarheten ska bli bättre.


Ämnen i artikeln:

Eniro

Eniros nya logotyp.

Det har skrivits spaltkilometer om Eniros kris. Nyligen bytte bolaget vd och nu gäller det att få lönsamhet på webben i takt med att telefonkatalogerna fasas ut. Idag är det premiär för Eniros uppfräschade sajt som förhoppningsvis ska föra in företaget i rätt riktning.

– Detta är en av de största förändringarna i Eniros historia. Nu har vi tagit steget mot att också bli Sveriges bästa köpmotor, säger Mathias Hedlund, onlinedirector på Eniro.

Förutom den nya skepnaden är det framförallt funktionaliteten som förbättras för både användare och kunder. Men för säkerhets skull kommer användarna ha möjlighet att kontinuerligt rapportera in förslag på förbättringar.

– Dagens lansering är en viktig milstolpe i den pågående transformationen av Eniro. Den nya sajten eniro.se öppnar nya möjligheter för Eniros kunder att synas på ett mer effektivt sätt, eftersom ranking och presentation kommer att bli allt viktigare för att nå fram till användarna. För att möta detta kommer vi stegvis att lansera nya annonsformat utvecklade för att generera merförsäljning för våra kunder, med säljstart i januari 2011, säger Johan Lindgren, vd på Eniro i ett pressmeddelande.

Designen av Eniros nya grafiska profil står Dolhem design.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare

Projektledare: Karin O ́Connor, kommunikationsdirektör och varumärkeschef på Eniro

Dolhem Designs arbetsgrupp

Creative Director: Christofe Dolhem

Senior Designer: Jan Vana

Projektledare: Catharina Schött

Produktionsledare: Emmilie Ruthér

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Eniro

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.