Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

"Ett skifte till något nytt"

Publicerad: 1 mars 2010, 10:51

Google lanserar idag en ny kampanj på webbplatsen Updatesweden – en plats där företagare kan läsa och lära sig mera om smarta lösningar för att kunna göra bättre affärer på internet.


Ämnen i artikeln:

Google

Den nya kampanjen UpdateSweden är ett initiativ från Google mot företag i hela norden.
– Det är dags att vi hjälper företagen i Sverige och Norden att bygga business. Fler företag behöver upptäcka oss och våra tjänster och vi vill hjälpa företag i Sverige att växa, säger Andreas Svenungsson på Google.
– Det är roligt att Sveriges IT-minister Åsa Torstensson tycker frågan om att få fler företag att se möjligheterna att växa genom internet, är viktig! Hon visar stort engagemang och intresse, bland annat deltar hon på vårt och våra partners seminarium den 22:a mars i Stockholm för att ge regeringens syn på frågan.

Google har som mål att genom kampanjen göra det enklare för företagare att utnyttja nätets alla möjligheter.
– UpdateSweden kampanjen kan skapa fler jobb när företagen börjar arbeta smartare via Google, vilket på sikt kommer att leda till fler arbeten i Sverige och fler lönsamma företag. Målen för Google Sverige 2010 är Street View, Nexus One samt fler företagare att förstå hur man kan använda Google för att växa som företag, säger Tomas Bergbom marknadschef för Google i Sverige.

I Sverige har 92 procent av befolkningen internetuppkoppling nu vill Google att företagen i Sverige börjar utnyttja nätets alla möjligheter för att tjäna bra med pengar och kunna anställa mera:
– Det är många företag i Sverige som har internet men som fortfarande inte nyttjar nätets alla möjligheter med bland annat sökordsmarknadsföring som kan ge mycket tillbaka.
Internet är idag en självklarhet och det gäller att utvärdera hur ens eget företag kan växa med hjälp av de nya möjligheterna vi erbjuder. Det här är inte en trend, det är ett skifte till något nytt, avslutar Svenungsson.

Daniel Nilsson

Ämnen i artikeln:

Google

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.