Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

Expressens sociala medier får egen redaktion

Publicerad: 5 mars 2014, 15:02

Expressen startar en sociala medier-redaktion på fem personer som ska interagera med publiken, sprida Expressens innehåll och publicera sociala medier-unik journalistik


Ämnen i artikeln:

Expressen

Expressen, med editionerna GT och Kvällsposten, satsar mer på interaktivitet och tillsätter fem journalister som ska fokusera på sociala medier.

–Våra digitala mediekanaler fortsätter att öka både trafik och publik, men det finns fortfarande en stor potential till att bli ännu större. Expressen vinner marknadsandelar och med en ännu större närvaro i sociala medier tror jag att fler kommer att upptäcka Expressens utveckling, säger chefredaktör Thomas Mattsson.

Expressens editioner GT:s och Kvällspostens sajter har, precis som magasinens sajter, har också ökat delvis beroende på sociala medier.

– En förklaring till ökningarna i alla mätningar är ett nytt, systematiskt arbete i sociala medier och detta ska vi nu utveckla ytterligare med särskilda redaktörer för nyheter, sport och nöje, berättar Thomas Mattsson.

Dan Edström, som hittills varit ensam sociala medier-redaktör, och ytterligare fyra medarbetare kommer nu att stärka Expressens närvaro i sociala medier. Gruppen kommer interagera med publiken, sprida Expressens innehåll samt publicera sociala medier-unik journalistik.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Expressen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.