Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

Farfar låter Björn Borg ge igen på paparazzis

Publicerad: 20 februari 2008, 09:20

I natt släpptes en ny kampanj på Bjornborg.com, där svenska komiker ringer upp några av världens mest ökända paparazzis. Sidan är skapad av Farfar.


Byrån vann Månadens webb i höstas med den nya webbplatsen för Björn Borg, som ska fungera som ett fiktivt huvudkontor för företaget där man visar varumärkets historia, nya kampanjer och bjuder in användarna att bidra med material.

En av kampanjerna på sajten har varit ”Peace on earth” som fortfarande pågår. Folk har uppmanats att skicka in sina gamla underkläder till företaget. De har även kunnat fotografera sig själva i Björn Borg-underkläder på olika håll i världen.

Mellan de tyngre kampanjerna gör man en avstickare och driver med paparazzis i Hollywood som blir uppringda av svenska komiker mitt i natten eller tidigt på söndagsmorgonen. Kristoffer Svensson och Simon Svensson, kända från Pang Prego och Hej domstol i P3, är två av uppringarna. Samtalen ligger uppe för lyssning på en undersajt.

– Peace on earth- och Love for all-kampanjerna bygger mer på användargenererat material. Men mellan dem vill vi hålla sajten levande, vi vill att det ska hända något hela tiden, säger Rocky af Ekenstam Brennicke som är pr- och eventchef på Björn Borg.

Den nya kampanjen har liksom övriga delar av sajten gjorts av Farfar. Enligt Rocky af Ekenstam Brennicke är det dags att ge igen på paparazzifotograferna, även om det här görs på ett ganska harmlöst sätt.

Vad är kopplingen till varumärket? Är det Björn Borg själv som ger igen på fotograferna?

– Det finns väl ingen direkt koppling. Det är klart att han, särskilt under sina glansdagar, blev jagad av en och annan paparazzifotograf. Men det är mer en indirekt koppling.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.