Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

För varje delning i sociala medier donerar Durex en kondom

Publicerad: 30 november 2012, 06:18

En skärmdump från kampanjsajten där man räknar hur många kondomer som har donerats hittills.

I samband med den World Aids Day den 1 december lanserar nu det globala kondomföretaget Durex en social mediekampanj, där de kommer att donera en kondom för varje person som väljer att delta i kampanjen.


Ämnen i artikeln:

Durex

Det är 25 år sedan den första internationella aidsdagen anordnades, men  fortfarande är hiv ett stort globalt problem. Durex vill tillsammans med  andra globala organisationer arbeta för att komma närmare visionen om  den första hiv-fria generationen.

Enligt UNAIDS smittades 2,5 miljoner människor av hiv under 2011. Durex  har därför valt att symboliskt sätta 2,5 miljoner donerade kondomer som  mål för kampanjen.  

– Vi har stöttat kampen mot hiv under många år och nu vill vi göra något  på global basis för att skapa en större effekt och för att mobilisera  oss för att uppnå en hiv-fri generation. Genom att vi nu har inlett  samarbeten med globala organisationer kan vi kombinera  utbildningsprogram med kvalitetskondomer och på så sätt göra stor  skillnad, säger Kristoffer Ahlerup, marknadschef för kategorin hälsa på  Durex, i en kommentar.

Kampanjen pågår från den 26 november till den 1 december och Durex  kommer under denna period att skänka en kondom för varje person som  deltar i kampanjen via Facebook eller Twitter.

Kondomerna doneras till globala välgörenhetsorganisationer som MTV  Staying Alive Foundation och Dance4Life, som bland annat anordnar  utbildningar i hur man förhindrar att hiv sprids.

När en delar bilden eller filmen för Durex World Aids Day som finns  tillgängliga på Durexs Facebook-sida, kommer en kondom automatiskt att  bli donerad.

Twitter-användare kan också delta i kampanjen genom att tweeta en  kommentar eller fakta om hiv. För att en kondom ska doneras måste  hashtagg #1share1condom användas.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Durex

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.