Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

Försäkring lanseras med Big Brother-känsla

Publicerad: 21 augusti 2008, 13:43

Försäkringsbolaget Atava drar nu igång en annorlunda kampanj för sin hemförsäkring.
– Det är som Big Brother fast gånger nio, säger Fredrik Lundgren, cd på Starring som ligger bakom kampanjen.


Igår kväll öppnades portarna till Atavahuset.se. Folk köade för att få flytta in i det virtuella huset. Enda kravet för att få chans på en lägenhet i huset är att man har en webbkamera.

I huset finns det plats för nio hyresgäster. Besökarna på sajten bestämmer vem som ska få flytta in och vem som ska vräkas. I fyra veckor pågår kampanjen. De som viker ut sitt hem har dessutom chansen att vinna priser.

Hyresgästerna som flyttade in i går skulle säkert fungera även i Big Brother. Där fanns en glamourmodell, en lajvare, en trollkarl och en cirkusartist.

Tanken med kampanjen är att besökarna ska få upp ögonen för Atavas hemförsäkringar.
– Internets storhet är att knyta ihop människor var de än befinner sig. Nu kan vi ta tillbaka hemförsäkringen till hemmet.

Atava är Trygg-Hansas nätbaserade försäkringsbolag.

Se en film från första dygnet i huset nedan:

Arbetsgrupp: Atavahuset.se

Johan Sjöberg - projektledare, Fredrik Lundgren - Creative Director, Martin Ödman - copywriter, Henrik Frenne  - Art Director, Marlene Hernbrand - produktionsledare, Arwid Thornström – Flash, Joel Blanco Berg – Flash, Andreas Andersson – Flash, Markus Lundkvist - Motion Director.

Tobias Rydergren

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.