Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

Första digitala skivsigneringen

Publicerad: 8 oktober 2012, 06:27

Ellie Goulding.

Foto: Pressbild.

Den brittiska artisten Ellie Goulding tar till annorlunda marknadsföringsknep i lanseringen av sin nya skiva ”Halycon”. Som att anordna ”världens första digitala skivsignering.”


Många artister har lärt sig att de måste göra något annorlunda, och  gärna social på webben, för att nå ut till lyssnare. En som har förstått  det är det nya brittiska stjärnskottet Ellie Goulding.

Hon slog igenom för två år sedan med sitt debutalbum som då toppade den  brittiska albumlistan. För att marknadsföra uppföljaren ”Halycon” satsar  hon på det som kallas ”världens första digitala skivsignering.”

Detta sker senare i dag med hjälp av Google+ Hangout. Genom en grupp  video-chat som fansen kan skriva upp sig för ska Ellie Goulding signera  sitt album.

Ellie Goulding använder sociala medier flitigt i sin marknadsföring.  Videon för hennes för hennes senaste singel ”Anything Could Happen”  består av inskickade Instagram-bilder från fans.

Nedan är en video som visar hur signeringen ska gå till.

Linus Fremin

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.