Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

Fröjd bakom ny webbshop för Aplace

Publicerad: 9 juni 2014, 15:10

I veckan lanserade modebutiken Aplace sin nya sajt. Bakom står webbyrån Fröjd, som har utvecklat ny digital identitet, design och gränssnittsutveckling med målet att stärka varumärkesupplevelsen och öka försäljningen, samt Young Skilled, som har implementerat lösningen i plattformen.


Ämnen i artikeln:

Fröjd

I projektet har fokus legat på försäljning och konvertering, utan att för den skull göra avkall på varumärkesupplevelsen och den grafiska profilen. Designen utgår ifrån den nya, mer minimalistiska identiteten, som Aplace lanserade i samband med att de öppnade ny butik i Stockholm.

– Enkelhet, produktfokus och tydliga call to action, har varit ledstjärnan i projektet, säger Daniel Emanuelsson, AD och informationsdesigner i en kommentar.

Fröjd har ansvarat för digital identitet, design, struktur och gränssnittsutveckling medan Young Skilled har implementerat i plattformen Silk.

– Vi har historiskt haft svårt för att hitta samarbetspartners som både förstår varumärke/design och konvertering. Därför känns det nya samarbetet med Fröjd extra spännande, säger Kalle Tollmar, grundare av Aplace i en kommentar.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Fröjd

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.