Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

GAFFA.se får ansiktslyft

Publicerad: 7 april 2011, 09:56

GAFFA.se startade för ett år sedan och har i dagsläget 12 000 besökare per vecka. Nu gör de om designen. – Det är en ansiktslyftning som gör att mer innehåll och bilder kommer fram tydligare på startsidan, säger chefredaktör Johan Lothsson i ett pressmeddelande.


Skärmdump från gaffa.se.

Med den nya designen räknar GAFFA.se med att öka antalet sidvisningar och skapa mer utrymme för bannerplaceringar.

– Det är en ansiktslyftning som gör att mer innehåll och bilder kommer fram tydligare på startsidan. På nätet erbjuder vi de viktigaste musiknyheterna, album/liverecensionerna och livebilderna dagligen, medan magasinet är en guide över musikvärlden den kommande månaden med längre texter och intervjuer med de största artisterna lokalt och internationellt, säger Johan Lothsson, chefredaktör på GAFFA.se. 

I dagsläget har GAFFA.se 12 000 besökare i veckan, med den nya designen vill de locka ännu fler. Den nya designen är tänkt att göra plats för fler stora banners på sajtens förstasida och visa fler nyheter, recensioner och artiklar – samtidigt som man behåller sajtens överblick.

– På GAFFA.se har vi haft massor av bra egna nyheter, som till exempel när vi var först i Sverige med pratminus från Håkan Hellström om hans nya album. Vi var även först med att berätta om hur albumet låter. Ett annat exempel är att vi redan i januari avslöjade att Foo Fighters skulle spela på Skavlan, säger Johan Lothsson.

Malin Carlehäll

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.