Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Webb
Publicerad: 17 Juni 2009, 13:18
Webbyrån Good Old trotsar krisen och växer med både nya anställda och nya kunder. Nyligen fick de uppdraget att ta fram Skånes officiella webbplats på uppdrag av Business Region Skåne.
Ämnen i artikeln:
Good OldTomas de Souza
– Det är ett av de största uppdragen vi kan få nere i Skåne. Vi har utvecklat konceptet, men var ganska osäkra på om vi även skulle få produktionsuppdraget, säger byråchefen Tomas de Souza.
Good Old har sin största verksamhet i Malmö, där även produktionen sker. Men i början av 2009 öppnade man även kontor i Stockholm. Bland kunderna finns DN, TT, SR och Bonniers forsknings- och utvecklingsavdelning.
– Kontoret i Stockholm har burit sig sedan start. Nu är vi tre personer i Stockholm.
Good Olds verksamhet består till 40 procent av strategi och 60 procent av produktion. Men den fördelningen håller på att rubbas på grund av lågkonjunkturen.
– Det är en märklig värld, där det är tufft för många. Det är klart att vi också märker att det är lite tuffare. Men det är få kunder som drar ner helt, istället jobbar vi med strategi och konceptutveckling i högre grad.
Good Old har vuxit stadigt de tre senaste åren. 2006 omsatte verksamheten bara drygt 1,5 miljoner. Ifjol hade det vuxit till drygt 7,3 miljoner med en vinst på 1,9 miljoner.
– Vi har anställt fyra personer sedan årsskiftet och ligger klart över budget hittills i år.
Tobias Rydergren
Ämnen i artikeln:
Good Old