Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

Gör det själv då!

Publicerad: 23 september 2009, 09:54

Facebookgruppen ”Jag är rädd för tjejen i Apolivareklamen” har i dagsläget 112 276 medlemmar. Nu vill Apoliva ta hjälp av kritikerna när framtidens reklam ska utformas.


Ämnen i artikeln:

Facebook

Skrämmande? Nu flirtar Apoliva med Facebookgruppen ”Jag är rädd för tjejen i Apolivareklamen”

Apotekets reklamfilm för varumärket Apoliva har varit en av de mest omdebatterade på senare tid. Inte för innehållet – utan för formen. Många har upplevt både musiken och modellen som läskig. Och rädslan har tydligast manifesterats på Facebook, där de som skräms av reklamen har gått samman i en grupp som växt i rekordfart.

Men nu försöker Apoliva dra nytta av Facebookgruppen. De skriver i ett inlägg som publicerats på gruppens anslagstavla.
”För det första var det aldrig vår avsikt att skrämmas. Däremot ville vi medvetet göra någonting annorlunda. För är det inte rent av ännu läskigare att reklam som riktar sig till kvinnor ofta är så stereotyp, glättig och retuscherad?”

Apoliva flörtar också med gruppen och skriver att de 1000 första som mejlar facebook@apoteket.se får två gratisprodukter med posten. Dessutom vill de gärna ha hjälp att utforma nästa kampanj.
”Vi skulle också gärna vilja ha er hjälp med att utforma vår kommande reklamkampanj inför 2010 och återkommer inom kort med mer information om hur och när det går till”, skriver Apoliva i meddelandet.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Facebook

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.