Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

GP i ny kostym på nätet

Publicerad: 28 november 2012, 10:54

I dag lanserar Göteborgs-Posten en ny version av gp.se. Omgörningen innebär ett tydligare fokus på toppnyheterna och en helt ny presentation av bilder.


Ämnen i artikeln:

Göteborgs-Posten

– Sajtens nya design är enklare och mer effektiv. Vi har också börjat  anpassa den mer till mobilformatet, eftersom vi vet att allt fler väljer  att läsa gp.se i mobilen, säger Martin Holmberg, IT- och  utvecklingschef på GP.

Helt nya inslag för läsarna är Guiden och GP:s läsardialog. I Guiden  finns information om lokala evenemang inom sport, nöje och kultur. Den  är användarbaserad och arrangörerna ansvarar själva för att lägga ut och  länka till sina evenemang.

– Vi lyfter också fram de kommersiella inslagen på sajten på ett bättre  sätt. Annonserna blir exempelvis färre, men större och därmed synligare  och tydligare, säger Martin Holmberg.

GP:s läsardialog är en annan helt ny satsning. Chatten är centralt  placerad på sajten och fem dagar i veckan kan läsarna via chatt  kommunicera direkt med en dialogredaktör kring nyheter och annat  aktuellt på gp.se.  

Till dialogredaktör har Evalis Björk rekryterats. Hon har arbetat på GP sedan 90-talet i olika redaktörsroller.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Göteborgs-Posten

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.