Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Webb
Publicerad: 28 november 2012, 10:54
I dag lanserar Göteborgs-Posten en ny version av gp.se. Omgörningen innebär ett tydligare fokus på toppnyheterna och en helt ny presentation av bilder.
Ämnen i artikeln:
Göteborgs-Posten– Sajtens nya design är enklare och mer effektiv. Vi har också börjat anpassa den mer till mobilformatet, eftersom vi vet att allt fler väljer att läsa gp.se i mobilen, säger Martin Holmberg, IT- och utvecklingschef på GP.
Helt nya inslag för läsarna är Guiden och GP:s läsardialog. I Guiden finns information om lokala evenemang inom sport, nöje och kultur. Den är användarbaserad och arrangörerna ansvarar själva för att lägga ut och länka till sina evenemang.
– Vi lyfter också fram de kommersiella inslagen på sajten på ett bättre sätt. Annonserna blir exempelvis färre, men större och därmed synligare och tydligare, säger Martin Holmberg.
GP:s läsardialog är en annan helt ny satsning. Chatten är centralt placerad på sajten och fem dagar i veckan kan läsarna via chatt kommunicera direkt med en dialogredaktör kring nyheter och annat aktuellt på gp.se.
Till dialogredaktör har Evalis Björk rekryterats. Hon har arbetat på GP sedan 90-talet i olika redaktörsroller.
Linus Fremin
Ämnen i artikeln:
Göteborgs-Posten