Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

"Häftigt att se hur den sprids"

Publicerad: 10 februari 2011, 10:34

Kosmetikaföretaget Oriflame går nu ut i en global kampanj på nätet. Bakom idén står mediebyrån Wisely och filmen har producerats av B-Reel. Se trailern här.


Ämnen i artikeln:

WiselyB-ReelOriflame

</div><p>Den digitala kampanjen ”The Card” rullas nu ut i de 47 länder som Oriflame verkar i. Från början var det tänkt att kampanjen bara skulle gå i Ryssland, men planerna ändrades och när den nu har premiär är den global.</p><p>– Det är häftigt att se hur den sprids över världen med hjälp av Google Analytics. Den har redan börjat nått ut i flera ryska städer, säger <b>Kenneth Danielsson</b>, vd på Wisely.</p><p>”The Card” består av en interaktiv film på kampanjsajten, och det är den första kampanjen av sitt slag som företaget gör.</p><p>– Vårt uppdrag var att få Oriflame att använda de digitala kanalerna. De vill få viral spridning. Vi presenterade en tanke som bygger på att de har flera egna konsulenter. Vi valde att göra en film som fokuserar på konsulenterna, som består av vanliga människor med sina nätverk. Vi såg styrkan i att de har miljoner egna kontakter reda från början, säger Kenneth Danielsson.</p><p>I kampanjen finns en rad interaktiva inslag. Många har tidigare förekommit i svenska kampanjer, men i många av länderna där Oriflame verkar är de unika.</p><p>– Vi vill att den ska bygga en intern stolthet över att man digitaliserar bolaget, säger Kenneth Danielsson.</p><p>Besök kampanjsajten och se filmen i sin helhet<a href="http://www.thecardfilm.com/" target="_blank"> här</a>. </p>

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

WiselyB-ReelOriflame

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.