Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Webb

Ica-Stig och Boxer-Robert vill dejta Judit & Judit

Publicerad: 15 maj 2009, 06:44

De började mikroblogga för nå kunderna. Men nu har de upptäckt varandra. Det uppstår cross promotion när reklamikonerna Ica-Stig twittrar med Boxer-Robert.


Ämnen i artikeln:

Twitter

De sociala medierna sätter inga gränser.
Du kan inte längre kontrollera ditt varumärke. Än mindre dina reklamprofiler.  

Abby Norm skickade nyligen ut Boxer-Robert på Twitter. Som nybliven mikrobloggare var det tänkt att han skulle dela med sig av både tips och reflektioner till ”followers”.

Men det dröjde inte länge förrän han fick annat sällskap – av Ica-Stig, utsänd av King i samma ärende.  
Och när Comhems – tillika Kings uppdragsgivare – kundtjänst havererade av tekniska skäl förra veckan blev lösningen ett Twitterkonto som skulle hålla abonnenterna uppdaterade.   
Och nu twittras det för fullt mellan reklamikonerna.

Ett av förslagen från Ica-Stig till Boxer-Robert är en dejt med Comhems nya kundtjänstkaraktärer, som ska ersätta dockfigurerna: damerna Judit & Judit.  

Ica-Stig står för maten medan Boxer-Robert fixar tv-bilden.

Kan kanske vara på sin plats att påminna om romanen 2001, där artificiellt intelligente datorn HAL 9000 så småningom tog över rymdskeppet Discovery. Vilken artificiellt intelligent reklamikon behöver egentligen en byrå när allt kommer omkring?

Peter Willebrand

Ämnen i artikeln:

Twitter

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.